Links ziet de bovenkant van de koepel van de binnenkant gefotografeerd bij de bunker B36 te Landskouter. Linksbovenaan ziet u nog een restant van een originele beugel. Rechts ziet u de toegang tot de koepel bij de bunker Se11 met op de linker wand ook nog een restant van een beugel.
Allicht was er dan zowel bovenaan als onderaan nog een soort trechtervorm om enerzijds vlot in de buis te kunnen spreken en anderzijds vlot het geluid te verspreiden beneden in de bunker. Voorlopig is over die detailafwerking zeer weinig info te vinden.
In een nota van 19 Oktober 1934 aan de Fonderie Royale de Canons (FRC) vindt men details terug van hoe de voor Bruggenhoofd Gent bestelde koepels dienden geleverd te worden. Op het ogenblik van dit schrijven waren reeds 3 koepels afgewerkt en klaar voor verzending. De overige 32 koepels zouden dan geleidelijk afgewerkt geraken tussen 25 oktober 1934 en 10 December 1934.
Het transport van de koepels naar de werven aan Bruggenhoofd Gent zou verlopen via de spoorwegen. De klokken zouden namelijk afgeleverd worden in het station het dichtstbij de locatie waar de klok in een bunker zou dienen te worden verwerkt.
De opdracht tot verzenden zou minimaal 10 dagen vooraf doorgegeven dienen te worden naar het FRC om alles vlot geregeld te krijgen met de spoorwegen.